Kategoriler
Genel

4 Gün Su Orucu Tuttum

Herkese Merhabalar Arkadaşlar

Ramazan ayımız hayırlı olsun şimdiden herkese,tutanların orucunu Allah kabul etsin.Yine çok merak ettiğim ve normal hayatta yapamayacağım bir şeyi hem evlerdeyiz,hemde ramazan zamanı denemek istedim bütün deneyimlerimi anlatıyorum. Öncelikle araştırma ile başladım, doktor’ların bunun çok sağlıklı bir durum olduğunu anlayınca, tam zamanı dedim ve asla pişman olmadım.İnanılmaz güzel hissettim kendimi,sıkılmasaydım daha devam edebilirdim.Su orucu yani water fasting vücudumuzdaki toksinleri atmak için yapılan bir uygulama.4 günde 3 kilo verdim.en başından bütün deneyimlerimi yazıyorum.Türkiye’de fazla bilgi bulamadım.

1.gün

Geceden başlıyorsunuz zaten,sabah kalktığınızda Türk kahvenizi için,yanınıza limonlu suyunuzu alın susadıkça için ve aç hissettiğiniz zaman su için abartmaya gerek yok,ilk gün vücut şaşıracak açlık hissi geldiği anda su iç.Bir günü atlattıktan sonra gerisi kolay.Açın bir netflix dizi zaman geçiyor zaten.Bu arada sütsüz ve şekersiz kahve çay serbest.Ama zaten butter prof coffee https://fithayatonline.com/2018/09/14/bullet-proof-coffee-kursun-gecirmez-kahve/ içince tok tutuyor zaten.Evlerde olduğumuz bu durumda her şeyi değiştirmek için paha biçilmez zaman.Mavi yazıyı tıklayıp kahve tarifine ulaşabilirsiniz.

2.gün

Hani bazen eşek ölüsü gibi kalkarsın ya 🙂 Sabah 07:00 de kalktım ve enerjik ve de çok iyi hisle kalktım.Miskinlik yoktu normalde hemen kalkmam yataktan hemen kalktım,aynen devam ettim Türk kahvem, limonlu suyum, çay (adaçayı yada zencefilli limon çayı) kahvem gün geçerken sporumu yaptım video’mu çektim.Hiç canım yemek çekmedi.zihnim çok berraktı.Farkındalık çok yüksek boyuttaydı.Yoga yapanlar var ise beni daha rahat anlarlar.Youtube kanalımız da yoga videoları yüklüyoruz.Hemen tartıldım 1 kilo gitmişti bile

3.gün

Duyanlar yapma etme gibi sözler söylediler 🙂 zaten buna başlayacaksanız kimseye söylemeyin tek başınıza oruç tutun bence.Ama kararım kesindi.Hem bedenimi terbiye etmek için hemde hazır herkes oruçken tam zamanıydı.Hep düşündüm bu süreçte insanlar neden bu kadar fazla yemek yiyor diye çünkü Avrupa da bir kız 22 gün yapmış bu orucu ve hastalıklarından kurtulmak için yapmış ve çok sağlıklı şu an.Ve şöyle bir bilgi daha vereyim kanser hastaları su orucu yaparak sağlıklarını düzeltiyorlarmış doktor kontrolün de.Demek ki doğru yoldayım.gerçekten düşünüyorum da eskilerde bizim atalarımız mağaranın yanında bakkal yoktu herhalde 🙂 54 kilo girmiş olduğum bu oruçtan 51 kilo çıktım.Tamam 22 gün çok fazla bana göre de ama 4 gün iyidir ve zaman zaman yapacağım bunu beden sağlığı için.O kadar beslenmeme dikkat ettiğim halde bu bana çok çok iyi geldi.

4.gün

Sabahları tekrar 6:45 lerde kalktım çok dinç bir şekilde, artık yediklerimiz bize ne yapıyorsa sabah kalkamama durumu yok oldu birden.Kahvem suyum acaba yetermi bir şeyler yiyim dedim ve canım hiç bir şey istemedi bunu deneyimleyen anlayabilir sadece.Açlık hissi yok oldu gitti.Kendimi çok enerjik, zihin berrak,okudum spor yaptım işlerimi yaptım.Akşamına portakal suyu sıktım,birden ağır bir şey yememeli,portakal suyundan sonra hafif bir çorba doydum ve yattım.Zaten hafif beslenirken şunu anladım ki daha minimalist hayatlara giderken yemek olayında da minimal olmalıyızı anladım.Her zamankin den daha farkında, ne yediğimi bilen bir canlı düzenine girdim.

Tabi deneyimlerimi anlatıyorum doktorunuza sormadan böyle bir şey yapmayın, ama bilmeniz açısından yazıyorum bunları sadece çok çok iyi bir deneyimdi ve kilo verdim ve daha farkında yaşıyorum.

Sizlerde bizi, daha fazla içerik üretmemiz için takip ederseniz sevinirim herkese iyi günler.Sağlıkla Kalın

Yazar ve Editör Ufuk Sue

youtube: fithayatonline (ilkbahar geldi artık videolarımı deniz kenarında efil efil çekiyorum.Takip etmek isteyenler buyursunlar.:)

instagram: @fithayatonline

Geliştirici: FİT HAYAT ONLİNE

Çocukluğum'dan beri hentbol ile başlayan,sporu hiç bırakmayan,actor studio mevzunu tiyatro eğitimi almış,Türkiye de bir Hint filminin Türkiye cast director (yönetmen) liğini yapmış ve daha sonra hayatını spora adamış ve dolayısı ile sağlıklı beslenmeyi yaşam tarzı haline getirmiş,çok fazla araştırıp öğrenince de,kendi deneyimlerini web sitesinde kendini yazmaya adayan biri.
www.fithayatonline.com kurucusuyum
Yemek yapmanın bir sanat olduğunu öğrenmem ile birlikte aşçılık kurs'larına gidip sertifikamı aldım.Diyet koç'luğundaki yeteneğim ise, etrafımdaki insanları zayıflatmakla başladı.Eğitimini alıp,diplomamı elime aldığım da bu yolda öğrenerek insanlara yararlı olmak heyecan verdi.Bunda ki amacım kendi yaptığım ve gerçekten beğendiğim yemekleri yazmak ve yeni öğretiler almak.Bildiğim ve okuyup araştırdığım her şeyi sizler ile paylaşmak.Aile olarak gördüğüm fit hayat online markamız da yolunda en yeni ve yararlı bilgilerle sizlerle beraber olacak.Afiyet'le ve Sağlık'la

Yorum bırakın